Posiadanie własnej niszczarki przynosi wiele korzyści, także w przypadku prowadzenia jednoosobowej działalności gospodarczej. Niszczenie dokumentów zawsze musi bowiem odbywać się zgodnie z obowiązującymi przepisami. I to niezależnie od tego, jakiego rodzaju firmę prowadzisz. To samo zresztą tyczy się innych urządzeń oraz akcesoriów biurowych.
Zarówno tych związanych z wszelkiego rodzaju dokumentami, jak i codziennymi czynnościami realizowanymi w ramach prowadzonej działalności. Zastanawiasz się, co w szczególności warto kupić? Sprawdź poniższe propozycje!
Pojemniki i szafki na dokumenty zgodne z RODO
Choć kwestie związane z ochroną danych osobowych powinny być doskonale znane wszystkim przedsiębiorcom, którzy mają z nimi do czynienia, często wzbudzają one spore wątpliwości. Dotyczą one zwłaszcza prawidłowego przechowywania dokumentów zawierających te dane.
Jak to robić? Najlepiej przy użyciu szafek na dokumenty zgodnych z RODO. To konstrukcje przygotowane w taki sposób, aby spełniały wszystkie aktualne przepisy. Z jednej stanowią zabezpieczenie przed uzyskaniem dostępu do dokumentów przez osoby do tego niepowołane, a z drugiej chronią je przed wpływem czynników zewnętrznych.
Co ważne, szafki RODO występują w wielu odsłonach, które jesteś w stanie dopasować chociażby pod kątem wymiarów, a co za tym idzie, również pojemności.
Gdzie natomiast trzymać dokumenty przeznaczone do zniszczenia? Posłużyć do tego mogą odpowiednie pojemniki, które też powstają zgodnie z obowiązującymi normami prawnymi. Przeważnie zawierają one mocne zamki, a także uchwyty i koła ułatwiające ich przenoszenie.
Co jeszcze warto mieć w swoim biurze? Sprawdź przykładowe produkty!
Znasz już profesjonalne niszczarki, szafki i pojemniki na dokumenty. Na tym oczywiście wyposażenie domowego biura się nie kończy. Na rynku znajdziesz też wiele innych towarów, które będą przydatne. Poniżej przedstawiamy niektóre z nich.
- Trymery i gilotyny do papieru. Służą one do precyzyjnego cięcia kartek papieru, jak również kalek, zdjęć, a nawet kartonu. Cały proces jest bardzo prosty i krótkotrwały. Co ważne, akcesoria te umożliwiają cięcie od kilku do nawet kilkunastu arkuszy.
- Produkty poprawiające ergonomię stanowiska komputerowego. W tej grupie znajdują się między innymi podpórki pod plecy odciążające kręgosłup i pozwalające przyjąć wygodną pozycję na krześle, podnóżki, a także podkładki pod nadgarstki, dzięki którym nie męczą się one tak szybko. Do tego możemy dodać jeszcze uchwyty i ramiona na monitory. W odpowiedni sposób dostosujesz swoje stanowisko pracy, by codzienna praca okazała się maksymalnie komfortowa.
- Laminatory. Jak sama nazwa wskazuje, są to urządzenia służące do laminacji dokumentów. Przy użyciu specjalnej folii możesz zabezpieczyć ważne umowy, rachunki, a także zdjęcia, plakaty, czy też mapy. Co najważniejsze, laminator jest prosty w obsłudze. Z racji tego, że występuje na rynku w co najmniej kilku odsłonach, jesteś w stanie dostosować swój wybór pod kątem wielkości, czy funkcjonalności sprzętu.
- Bindownice. Kolejne produkty przydatne w domowym biurze. Pozwalają łączyć sporo arkuszy papieru przy pomocy bindy. Idealnie nadają się zatem do prawienia raportów, katalogów, rozmaitych zestawień oraz innych wydruków.
- Akcesoria do archiwizacji dokumentów. Wskazać warto przede wszystkim na pudła archiwizacyjne, dzięki którym zadbasz o porządek w domowym biurze, a jednocześnie zabezpieczyć dokumenty przed ich uszkodzeniem, na przykład przez zewnętrzne czynniki, takie jak wilgoć. Przydadzą Ci się też klipsy archiwizacyjne, przy pomocy których uporządkujesz poszczególne pisma.
Pomimo postępującej cyfryzacji, różnego rodzaju dokumenty nadal są bardzo ważne dla firm, również tych małych. Warto więc dysponować właściwym wyposażeniem, które ułatwi ich grupowanie, ochronę, przechowywanie, a także niszczenie. Na szczęście niezbędnych urządzeń i akcesoriów jest tak dużo, że na pewno znajdziesz coś odpowiedniego.
źródło: ESSI niszczenie dokumentów