Każda agencja interaktywna, programista, czy też freelancer zajmujący się marketingiem w internecie spotyka się z wyzwaniem, jakim jest pozycjonowanie stron www. Współcześnie przedsiębiorcy i właściciele witryn zgłaszają się do szeregu agencji SEO z zapytaniem o budowę pozycji oraz wyników w tzw. organicznych wynikach wyszukiwania, oczekując tym samym jak najszybszych efektów przy jak najniższych budżetach.
Istnieje szereg czynników, od których zależna jest strategia kampanii SEO, a tym samym związany z nią budżet właściciela pozycjonowanej strony. Wśród nich możemy wyróżnić:
- wiek oraz historię witryny www
- silnik, na jakim została zbudowana
- dotychczas przeprowadzone działania z zakresu optymalizacji i SEO
- zawartość merytoryczną oraz strukturę strony www
- branżę, jaką reprezentuje
- charakterystykę klienta docelowego
- cele marketingowe i biznesowe
- i wiele innych
Indywidualne podejście do kampanii SEO pozwala dobrać najlepsze strategie i narzędzia dla konkretnej strony.
Wyszukiwarka daje teoretycznie równe szanse właścicielom i administratorom stron www, jednakże na uznanie algorytmów należy sobie zasłużyć – zwłaszcza w przypadku Google, czyli bezsprzecznego monopolisty na rynku. Profesjonalna agencja interaktywna weźmie pod uwagę powyższe czynniki. W oparciu o etykę i dobre praktyki obowiązujące w Google (i w innych wyszukiwarkach) skutecznie zaplanuje i zrealizuje działania związane ze strategią SEO, czy też pozycjonowania strony internetowej.
Wielokrotnie przed rozpoczęciem wykonywania usługi opartej na działaniach SEO czy content marketingu SEO specjaliści proponują działania doraźne lub jednorazowe. Dzięki nim witryna uzyska znacznie wyższy potencjał do poprowadzenia skutecznie kolejnych aktywności związanych z pozycjonowaniem. Mogą być to:
- uzupełnienie zawartości tekstowej na stronie oraz nasycenie jej wartościowym zestawem słów kluczowych
- modyfikacja struktury strony pod kątem przestrzeni na content
- dobudowanie i/lub uzupełnienie podstron typu blog, aktualności, poradnik, bloki dotyczące oferty, produktów lub usług
- dodanie i optymalizacja zdjęć oraz grafik do strony www
- zabezpieczenie strony certyfikatem SSL
- aktualizacja oprogramowania na którym stoi strona
- poprawienie czasu wczytywania się strony
- optymalizacja responsywności i dostosowanie pod urządzenia mobile
- dodanie widgetów i niezbędnych wtyczek do witryny
- i wiele innych!
Czasem może się okazać, że znacznie bardziej opłacalną strategią będzie budowa nowej strony internetowej. Podejmując się tego zadania z pomocą agencji interaktywnej mamy gwarancję, iż nowa witryna będzie od początku budowana z uwzględnieniem wszelkich dobrych praktyk SEO.
Warto pamiętać, że nie istnieją uniwersalne oraz tajne sposoby na jak najszybsze osiągnięcie pożądanych efektów w zakresie pozycjonowania stron internetowych. Działania SEO wymagają czasu oraz cierpliwości, a także profesjonalnej strategii zaplanowanej przez specjalistów i odpowiednich budżetów.
Jeśli zależy Ci na sukcesie w organicznych wynikach wyszukiwania, skorzystaj z usług wykwalifikowanej agencji interaktywnej, dzięki której osiągniesz marketingowy sukces!
Źródło: Quality Factor – agencja interaktywna